A Volkswagen egy német médiajelentés szerint azért késlelteti az új, megfizethetőbb akkumulátoros-elektromos autó sorozatgyártását, mert a vártnál megengedőbb EU-s környezetvédelmi szabályok (Euro 7) miatt a tervezettnél tovább lehet majd értékesíteni a kisebb, belsőégésű motorral hajtott autókat.
Kijöttek a legfrissebb európai autóértékesítési statisztikák, amikből kiderült, hogy idén több tisztán elektromos autó talált gazdára, mind dízel, az autóeladások közel 17 százalékkal nőttek, az eladások alapján még mindig a Volkswagen a legnagyobb gyártó az EU-ban, ráadásul piaci részesedést szerez, a magyar piac pedig idén az egyetlen, ahol csökkentek az eladások az unióban.
A járvány okozta összeomlás után a legtöbb szereplő erőteljes felpattanásra számított az autóiparban 2021-ben. A drámai méreteket öltő globális chiphiány, a beszállítói lánc problémái, a megugró szállítási költségek és az elszálló nyersanyag- és energiaárak viszont darabokra zúzták ezeket az optimista várakozásokat. Az Európai Unió autópiaca az áhított növekedés helyett tovább zsugorodott tavaly, zsinórban második éve adtak el 10 milliónál kevesebb autót a kiemelten fontos régióban. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikáiból az is kiderült, melyek voltak 2021 legjobban és legrosszabbul teljesítő autómárkái.
A koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések további 300 ezer autóval csökkentik az új autó eladásokat Európában az LMC Automotive előrejelzései szerint.
Négy éve után először csökkentek az új autó eladások az európai autópiacon márciusban. Ebben meghatározó szerepet játszott a dízelautók visszaeső értékesítése és a Brexit várható hatásaitól való félelem.
Szeptemberben tovább erősödött az európai autópiac, múlt hónapban közel 10 százalékkal több autót regisztráltak, mint tavaly ilyenkor. A Volkswagen-csoport eladásai is nőttek, ugyanakkor a dízel-botrány hatásáról csak a következő hónapban kaphatunk pontosabb képet.
Sorozatban érkeznek a kedvező hírek az európai autópiacról, ugyanakkor sokan figyelmeztetnek, hogy nincs még itt az ideje az ünneplésnek. A megugró eladások ugyanis javarészt a flottaértékesítéseknek köszönhetőek nem pedig a magánkereslet élénkülésének. Arról nem is beszélve, hogy az egyre derűsebb összképet a kereskedések végeláthatatlan akciói és árengedményei árnyékolják be - írja az Automotive News Europe.
Megvolt a rendkívüli EU-csúcs, az ukrajnai háború lezárásának jeleit figyeli a piac.
Az AMG-szériához készül az új V8-as.
Eközben hat pontban emeltek vádat Călin Georgescu ellen.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Mégis ki fog itt valaha adómentességet felszámolni?
Hatalmas vállalást tett a kormány az édesanyák felé.
Az orosz invázió harmadik évfordulója kapcsán Takácsy Dorka Oroszország-szakértő volt a Checklist vendége.